اولین مدرسه جامع تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه
(ارتقای کیفیت، افزایش رؤیتپذیری و ارتقای رتبه دانشگاه)
این مدرسه توسط مرکز همکاریهای علمی و بین المللی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، و مرکز آموزشهای الکترونیکی، آزاد، و خدمات تخصصی دانشگاه اصفهان به منظور ارتقای کیفیت، افزایش رؤیتپذیری و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور برگزار میگردد. این مدرسه در دو سطح به همراه 35 دوره تکمیلی و اولین جشنواره ایده ها و تجربیات نوین در حوزه بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه به شرح زیر برگزار میشود:
v سطح اول: تاکتیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه (پنجشنبه 10 اسفند 1402)
در این مرحله به مدت یک روز سه نشست پیرامون ماهیت، واقعیت، و تاکتیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور به صورت حضوری/ مجازی برگزار میشود.
نشست اول: چارچوبها و رویکردهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه
شاخصها و معیارهای بینالمللیسازی دانشگاه
مدلهای تحلیل وضعیت بینالمللیسازی دانشگاه
الگوهای بینالمللیسازی دانشگاهها و نگاشت الگوی دانشگاه
نشست دوم: تعیین وضعیت موجود بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه
تعیین نقاط قوت و ضعف دانشگاه در نظامهای رتبهبندی
شناخت مزایای رقابتی دانشگاه در بعد بینالمللیسازی
دادههای مورد نیاز برای ارزیابی دانشگاه در نظامهای رتبهبندی
نشست سوم: آمادهسازی حضور دانشگاه در نظامهای رتبهبندی آینده
طراحی و پیادهسازی دانشگاه هوشمند
سیاستگذاری مبتنی بر شواهد دانشی در دانشگاه
ارتقای مهارتآموزی سواد پژوهشی بینالمللی استادان
افزایش شبکهسازی و تیمسازی بینالمللی
v سطح دوم: تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه (چهارشنبه و پنجشنبه 26 و 27 اردیبهشت 1403)
در این سطح در دو بخش به موضوع تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاه ها، و مراکز آموزش عالی کشور پرداخته میشود:
در بخش اول (چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403): برخی راهکارهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاه ها، و مراکز آموزش عالی کشور در پنج نشست به شرح زیر ارائه خواهد شد:
نشست اول: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 1: مهارتهای پروفایل سازی و رویت پذیری دانشگاه
نشست دوم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 2: ارزیابی و ارتقای وب سایت دانشگاه
نشست سوم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 3: نمایه سازی مجلات در پایگاه های اطلاعاتی بین المللی و راهکارهای ارتقای رتبه مجلات فارسی
نشست چهارم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 4: برندسازی پژوهشگران و دانشگاه
نشست پنجم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 5: انتقال تجربه (رویت پذیری، برندسازی، و ارتقای رتبه دانشگاه)
در بخش دوم (پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403): تجربه بینالمللیسازی دانشگاههای ایران و دنیا در چهار نشست به شرح زیر ارائه خواهد شد:
نشست اول: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در استرالیا/ کانادا/ امریکا
نشست دوم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در فرانسه/ آلمان/ انگلستان
نشست سوم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در چین/ مالزی/ روسیه/ ترکیه
نشست چهارم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاههای ایران
v دورههای تکمیلی: اضافه بر این دو سطح، 35 دوره آموزشی به شرح جدول زیر به صورت مجازی از 12 اسفند 1402 تا 31 خرداد 1403 برگزار و و پکیج آن نیز به صورت جزئی و کلی عرضه خواهد شد .
1. رصد و پایش فارغ التحصیلان دانشگاه
2. شاخصهای آموزشی در نظامهای رتبهبندی دانشگاهها
3. شاخصهای پژوهشی در نظامهای رتبهبندی دانشگاهها
4. شاخصهای استنادی در نظام های رتبهبندی دانشگاه ها
5. شاخصهای همکاری و تعامل در نظام های رتبه بندی دانشگاه ها
6. شاخصهای مالی در نظامهای رتبهبندی دانشگاه ها
7. شاخصهای وبومتریکس در نظامهای رتبه بندی دانشگاه ها
8. طراحی صفحه وب استادان و افزایش رؤیتپذیری دانشگاه
9. نقش کیفیت برونداد پژوهشی در رتبهبندی دانشگاه
10. راهکارهای افزایش استنادگیری مقالات
11. راهکارهای افزایش همکاری های علمی
12. گرنتها و حمایتهای پژوهشی و ارتقای رتبه دانشگاه
13. آموزش مهارتهای پروفایل سازی استادان
14. آموزش مهارتهای پروفایل سازی مجلات و محصولات
15. آموزش مهارتهای پروفایل سازی خدمات دانشگاه
16. راهکارهای عملی بین المللی سازی دانشگاه
17. گسترش فرهنگ علمی بینالمللی در دانشگاه
18. آموزش مهارتهای ارتباطی بین فرهنگی
19. توسعه فرهنگ سازمانی بین المللی
20. بینالمللیسازی برنامههای درسی
21. آموزش سواد بین المللی
22. پیامدهای بینالمللیسازی دانشگاه
23. مهارتهای جذب دانشجویان و پژوهشگران خارجی (انتقال تجربه)
24. کارآفرینی و بینالمللیسازی دانشگاه
25. ارزیابی و تضمین کیفیت خدمات و محصولات دانشگاه
26. روشهای نوین تحرک علمی بینالمللی
27. آموزش مهارتهای بازاریابی آموزش و پژوهش
28. آموزش مهارتهای سواد پژوهشی بینالمللی
29. تجاریسازی و صادارت آموزش و پژوهش
30. گسترش صلاحیتهای حرفهای تدریس بینالمللی
31. شاخصها و معیارها در نظامهای رتبهبندی بینالمللی
32. چرا در رتبهبندیها جایگاه مناسب کسب نمیکنیم؟
33. نقش بین رشتگیها و میان رشتگیها در نظامهای رتبهبندی
34. اشتغالپذیری برنامههای درسی و نظامهای رتبهبندی دانشگاها
35. توسعه برنامههای مهارت آموزی در دانشگاه
شنبه 12 اسفند ماه 1402 ساعت 17 تا 19:30
دوشنبه 14 اسفند ماه 1402 ساعت 17 تا 19:30
چهارشنبه 16 اسفند ماه 1402 ساعت 17 تا 19:30
شنبه 19 اسفند ماه 1402 ساعت 17 تا 19:30
دوشنبه 21 اسفند ماه 1402 ساعت 17 تا 19:30
چهارشنبه 23 اسفند ماه 1402 ساعت 17 تا 19:30
شنبه 18 فروردین 1403 ساعت 17 تا 19:30
دوشنبه 20 فروردین 1403 ساعت 17 تا 19:30
شنبه 25 فروردین 1403 ساعت 17 تا 19:30
دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت 17 تا 19:30
چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
دوشنبه 3 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403ساعت 17 تا 19:30
دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
شنبه 5 خرداد ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
دوشنبه 7 خرداد ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
شنبه 12 خرداد ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
چهارشنبه 16 خرداد ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
شنبه 19خرداد ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
دوشنبه 21 خرداد ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
چهارشنبه 23 خرداد ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
شنبه 26 خرداد ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
دوشنبه 28 خرداد ماه 1403 ساعت 17 تا 19:30
v برگزاری اولین جشنواره ایده ها و تجربیات نوین در حوزه بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه/پژوهشگاه
به منظور کمک به ارتقای کیفیت، افزایش رؤیتپذیری و ارتقای رتبه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، و مراکز آموزش عالی کشور، جشنواره ایده ها و تجربیات نوین در حوزه بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه در 27 اردیبهشت 1403 برگزار میگردد. اطلاعات کامل مربوط به جشنواره و شرکت در آن در وبسایت ir.Eischool موجود است.
طول دوره آموزشی
55 دوره آموزشی در 120 ساعت (از 10 اسفند 1402 تا 31 خرداد 1403)
دانشپذیران
1. مدیران دانشگاهها و مراکز آموزش عالی (شامل مدیران پژوهشی، آموزشی، دانشجویی، روابط بینالملل، و فناوری)
2. مدیران پژوهشگاهها
3. سردبیران مجلات
4. مدیران و مسئولان وبسایت ها و صفحات وب دانشگاه ها، پژوهشگاه، مراکز آموزش عالی، و ...
3. کارشناسان ارزیابی پژوهش، علمسنجی، و نشریات در دانشگاهها، پژوهشگاه ها، و مراکز آموزش عالی
4. کارشناسان پژوهشی، آموزشی، فناوری، دانشجویی، روابط بینالملل، و روابط عمومی دانشگاهها، پژوهشگاه ها، و مراکز آموزش عالی
5. اعضای هیات علمی (به منظور تقویت برندسازی، شبکهسازی، و رؤیتپذیری)
6. دانشجویان تحصیلات تکمیلی (به منظور کمک به برندسازی، شبکه سازی، و رؤیتپذیری)
7. علاقه مندان (به منظور کمک به برندسازی، شبکه سازی، و رؤیتپذیری)
هزینه شرکت در مدرسه
Ø هزینه شرکت هر نفر در سطح 1 و2 اولین مدرسه جامع تکنیکها و تاکتیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه/پژوهشگاه
روزهای شرکت در دورههای آموزشی
هزینه شرکت به صورت
حضوری (نوع 1)
(تومان)
هزینه شرکت به صورت حضوری (نوع 2)
هزینه شرکت به صورت مجازی
شرکت در فقط سطح اول (10 اسفند 1402)
2.500.000
(شامل هزینه نهار، پذیرایی، و شام و اسکان 9 اسفند، و پکیچ)
1.500.000
(شامل هزینه نهار و پذیرایی 10 اسفند، و پکیچ)
1.000.000
شرکت در فقط سطح دوم (روزهای 26 و 27 اردیبهشت 1403)
3.500.000
(شامل هزینه نهار و پذیرایی 26 و 27 اردیبهشت، شام و اسکان 26 اردیبهشت، و پکیچ)
(شامل هزینه نهار و پذیرایی 26 و 27 اردیبهشت، و پکیچ)
شرکت در هر دو سطح (روزهای 10 اسفند 1402 و 26 و 27 اردیبهشت 1403)
4.900.000
(شامل هزینه نهار و پذیرایی 10 اسفند و 26 و 27 اردیبهشت، شام و اسکان 26 اردیبهشت، و پکیچ)
3.700.000
(شامل هزینه نهار و پذیرایی 10 اسفند و 26 و 27 اردیبهشت، و پکیچ)
Ø هزینه شرکت هر نفر در دورههای تکمیلی اولین مدرسه جامع تکنیکها و تاکتیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه/پژوهشگاه
تک دوره
کل 35 دوره
شرکت در دوره های تکمیلی (35 دوره آموزشی به مدت 90 ساعت) به صورت مجازی (که از 12 اسفندماه آغاز و در 31 خردادماه 1403 خاتمه مییابد. علاقه مندان میتوانند بسته به نیاز اقدام به ثبت نام کنند.
150.000
ثبتنام و دریافت دورهها: علاقهمندان جهت ثبتنام میتوانند با مراجعه به وبسایت ir.Eischool و یا تماس با شماره تلفن 09056398939/09231774943 اقدام به ثبتنام کنند. همچنین علاوه بر راههای فوق علاقهمندان میتوانند هزینه ثبتنام در دوره را به شماره کارت 6062561004473891 به نام مؤسسه فرهنگی هنری علم آفرینان فرداد واریز کنند و عکس رسید را به شماره 09231774943 در شبکههای اجتماعی ارسال کنند.
مهلت ثبتنام: آخرین مهلت ثبتنام 20 بهمنماه 1402 خواهد بود. اولویت با افراد یا سازمانهایی است که زودتر ثبتنام آنها نهایی شده باشد. در صورت شرکت حضوری و نیاز به اسکان، آخرین مهلت ثبت نام 10 بهمن ماه خواهد بود.
تخفیف ثبتنام: برای ثبت نام های گروهی (پنج نفر یا بیشتر) ده درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.
گواهی شرکت در مدرسه: برای تمام شرکت کنندگان در مدرسه متناسب با میزان ساعات شرکت در دوره های آموزشی سطح 1، سطح 2، و تکمیلی، گواهی شرکت صادر خواهد شد.
ü برای شرکتکنندگان سطح یک، گواهی شرکت سطح یک به مدت 10 ساعت صادر خواهد شد.
ü برای شرکتکنندگان سطح دو، گواهی شرکت سطح دو به مدت 20 ساعت صادر خواهد شد.
ü برای شرکتکنندگان سطح یک و دو، گواهی شرکت سطح یک و دو به مدت 30 ساعت صادر خواهد شد.
ü برای شرکتکنندگان در دوره تکمیلی (35 دوره آموزشی) گواهی شرکت به مدت 90 ساعت صادر خواهد شد.
ü برای شرکت کنندگانی که در یک یا چند دوره از 35 دوره تکمیلی ثبت نام و شرکت کنند، متناسب با تعداد دوره های ثبت نامی، گواهی شرکت در مدرسه صادر خواهد شد.
ü برای شرکت کنندگانی که دوره جامع (سطح 1، سطح2، و تکمیلی) را ثبت نام و شرکت کنند، گواهی جامع 120 ساعت شرکت در اولین مدرسه جامع تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه صادر خواهد شد.
مجریان مدرسه: دکتر مهرداد چشمه سهرابی و دکتر مهدی رحمانی (اعضای هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اصفهان)