۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

اولین دوره DBA در مدیریت کسب و کار بدنسازی

دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان- آبان 1402

دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان

با همکاری مرکز آموزش های الکترونیکی، آزاد و خدمات تخصصی و مرکز توسعه مشاوره و مدیریت دانشگاه اصفهان برگزار می کنند.

 

نمای کلی دوره

دوره DBA بدنسازی تنها دوره تخصصی در کشور است که تمرکز اصلی آن بر کسب و کار صنعت بدنسازی متمرکز بوده و فرصت‌های مدیریتی و تجاری در ورزش‌ بدنسازی را برای فراگیران ایجاد می‌کند. دوره DBA به عنوان یک حوزه میان‌رشته‌‌ای است که از تلفیق دانش، روش و تجارب رشته‌های علوم ورزش، مدیریت، کارآفرینی، اقتصاد و روانشناسی به منظور شناخت و حل مسائل پیچیده یا معضلات اجتماعی چندوجهی مرتبط با بدنسازی و ایجاد یا استفاده از ظرفیت‌ها و نوآوری‌ها به منظور توسعه و رشد صنعت بدنسازی و باشگاهای ورزشی ایجاد شده است که از چند دهه گذشته در دانشگاه‌ها و آکادمی‌های علمی معتبر جهانی به عنوان یکی از گرایش‌ها و تخصص‌های رشته بدنسازی در سطوح مختلف کارشناسی‌ارشد و دکتری حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای برای خود یافته است.

 

اهداف در دوره DBA بدنسازی :

1- ارتقاء مهارت‌های مدیریتی کسب و کار در صنعت بدنسازی: یکی از هدف‌های اصلی این دوره، آموزش مهارت‌های مدیریتی به دانشجویان و دانش پذیران این دوره است. این مهارت‌ها شامل مهارت‌های مالی، بازاریابی، رهبری، تدوین برنامه‌های کسب و کار و مدیریت منابع انسانی می‌باشد.

2- توسعه و ارتقاء مهارت‌های ورزشی در صنعت بدنسازی: علاوه بر آموزش مهارت‌های مدیریتی کسب و کار، این دوره به فراگیران در درک و کسب مهارت‌های ورزشی بدنسازی کمک می‌کند. این مهارت‌ها شامل تفسیر آمار و اطلاعات ورزش بدنسازی، فنون مربیگری، و توانایی توسعه برنامه‌های تمرینی ورزشی بدنسازی،‌ حوزه‌های تغذیه، مکمل‌های ورزشی و آسیب‌های ورزشی و... می‌باشد.

3- ارتقاء و توسعه مهارت‌های کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار در صنعت بدنسازی: این مهارت‌ها به فراگیران کمک می‌کند تا دانش و مهارت‌های لازم را برای ایجاد یا توسعه کسب و کارها و استارت آپ‌های مرتبط با ورزش بدنسازی فراگیرند.

4- توسعه دیدگاه و افزایش درک عمیق از صنعت بدنسازی: این آموزش‌ها به فراگیران کمک می‌کند تا درک عمیقی از صنعت ورزش بدنسازی، مسائل حقوقی و مالی بدنسازی؛ و چالش‌های مدیریتی مرتبط با آن را کسب کنند. این امر سبب می‌شود تا فراگیران در برابر چالش‌های مختلف صنعت ورزش بدنسازی و مدیریت بحران و کنترل و ارزیابی فرایندهای آن، بیشترین موفقیت را حاصل نمایند.

5- ایجاد و ارتقاء مهارت شبکه‌سازی در صنعت بدنسازی: فراگیران این دوره می‌توانند با استفاده از ارتباطات حرفه‌ای که در طول دوره با دیگر فراگیران مرتبط که همگی از متخصصان این حوزه و مدیران باشگاه‌های مطرح بدنسازی و صنایع مرتبط هستند، ضمن به روزرسانی دانش خود و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران، زمینه استخدام و فرصت‌های شغلی بهتر و یا ایجاد کسب و کارهای مرتبط را برای خود فراهم نمایند.

6- توسعه و رشد مهارت‌های فردی: فراگیران این دوره در یک محیط تعاملی و جذاب به کسب تجربه یادگیری منحصر بفردی نائل می‌شوند. کسب مهارت‌های فردی و بین فردی به فراگیران کمک می‌کند تا بتوانند در ارتباط با خود و دنیایی پیرامون اثر بخشی بیشتری داشته باشند. این دوره با هدف پرکردن شکاف‌های مهارتی فراگیران طراحی شده و به دنبال ارتقاء و کسب این مهارت‌ها در یک فرایند مشارکت‌محور برای فراگیران است.

با گذراندن دوره دوره DBA ، فرد می‌تواند به عنوان مدیر یا رهبر در شرکتهای ورزشی مرتبط با بدنسازی، مشاور یا آنالیزور باشگاه‌های ورزشی بدنسازی، فدراسیون‌ها، سازمان‌های حمایت از ورزش و بسیاری از سازمان‌های مرتبط با صنعت ورزش بدنسازی فعالیت کند. همچنین فرد می‌تواند با آگاهی از فرصت‌های موجود در صنعت بدنسازی نسبت به راه اندازی کسب و کارها و یا استارت آپ‌های مرتبط با این حوزه اقدام نماید.

  ویژگی‌های دوره DBA

طول دوره به ترم : 4ترم (هر ترم 3 ماه)

طول دوره به سال :1 سال

تعداد واحد درسی:  30 واحد نظری و 4 واحد عملی

مدت ساعت کل دوره :340 ساعت

نوبت برگزاری: 1

داشتن مدرک کارشناسی ارشد

شیوه برگزاری :مجازی

شرایط قبولی: کسب حداقل نمره در پایان ترم بر اساس دستور‌العمل آموزشی آن

انعطاف پذیری در پرداخت شهریه: به صورت کلی یا ترم به ترم

 تلفن هماهنگی: 09120545130
 
 
تاریخ:
1402/07/09
تعداد بازدید:
411
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان - خیابان هزار جریب - دانشگاه اصفهان- ساختمان معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی-طبقه سوم اتاق 39- مدیریت آموزش های الکترونیکی و آزاد
کدپستی: ...........
E-mail:

تلفن: 37932343 تلفکس:
راهنمای جامع تلفن های دانشگاه اصفهان
Powered by DorsaPortal